People, planet, profit

Leerlingen, ouders, docenten, medewerkers en directie: met elkaar zijn we het Buitenhout College. Als je bij het Buitenhout College hoort, dan heb je ook interesse in mensen en onze planeet. En kun je profiteren van de kansen die je aangeboden krijgt.

People

Leren doe je om jezelf te ontwikkelen. Maar onderwijs is meer dan dat. Met elkaar gaan we in gesprek over wat het leven waardevol maakt. Over jezelf ontwikkelen én solidair zijn met de mensen om je heen.

Op school praten we over waarden, idealen, religie en levensbeschouwing. Zodat je werkelijk kunt worden wie je bent en dat met anderen kunt delen.

Planet

Let jij op onze aarde en op je eigen omgeving? Het Buitenhout College doet dat zeker. Wij voelen ons verantwoordelijk om zorgvuldig om te gaan met alles wat de aarde ons biedt. Wij zorgen voor elkaar en voor de aarde.

Het scheiden van afval is vanzelfsprekend en wij werken met natuurlijke materialen en producten. Wij zijn een groene school. Op onze school krijg je zelfs de kans een eigen duurzame onderneming te starten.

Profit

Profiteer ook van het goede onderwijs op het Buitenhout College! Ons lerarenteam staat klaar om jou te helpen aan een mooi schooldiploma. Zodat je de mbo-studie kunt doen die je leuk vindt of door kunt op de havo.

Ook na school kun je bij ons een hoop leren. Ben je sportief? Volg extra gymlessen! Ben je creatief? Volg anime-lessen. Wil je ondernemer worden? Oefen dan met een eigen minibedrijf. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden voor naschoolse activiteiten. Er zit vast iets tussen wat jij leuk vindt.