Ons gebouw

Kijk zelf rond

Met de virtuele tour kun je alvast een kijkje nemen in ons mooie schoolgebouw.

Units

Wij werken met units. Dat zijn plekken binnen de school met een vaste groep docenten en een aantal klassen. Omdat die units een vaste plek in school hebben, houden we het onderwijs kleinschalig en persoonlijk. Iedere leerling telt. Daarom kennen de docenten in de unit iedere leerling. Dat maakt het Buitenhout College professioneel en persoonlijk!

Praktijklokalen

Leren door te doen, dat vinden we belangrijk op het Buitenhout. We hebben prachtige praktijklokalen om lekker zelf aan de slag te gaan. Er is een keuken voor leerlingen die in de horeca verder willen, we hebben technieklokalen en een verzorgingslokaal.

Mediatheek

In onze mooie mediatheek vind je computers en een bibliotheek. Je kunt er rustig leren aan een bureau, en er zijn ook zitzakken. In de mediatheek is het altijd stil. Zo kun jij geconcentreerd werken.

Stewards

Onze docenten en medewerkers doen er alles aan om te zorgen voor een prettige sfeer op onze school. Ook leerlingen helpen mee. Bovenbouwleerlingen kunnen zich aanmelden als steward. Een steward haalt goede cijfers en heeft een positieve werkhouding. Stewards mogen eerder weg uit de les om in de onderbouwpauze te helpen. Ze helpen de pauzes goed te laten verlopen, sussen kleine conflicten en zijn er waar het nodig is

Daarom kies je het Buitenhout:

Beroepsgerichte mavo
Expressie
Examen doen op een hoger niveau
Leerlingstewards
Momentje vrij? Leesboek erbij!
Fun fair: cross your border
Naschoolse activiteiten
Je eigen mini-onderneming

'Het gebouw lijkt heel groot, maar het is best overzichtelijk ingedeeld. Als je de weg niet weet, loop je gewoon achter je klasgenoten aan!'