Betekenisvol leren

Leren omdat je wilt

Leren omdat het moet, werkt niet. Met moeten haal je geen hoge cijfers en voor je het weet ben je niet meer gemotiveerd. Bij het Buitenhout College leer je omdat je het wilt. Motivatie zit in je zelf, en daar gaan we samen naar op zoek. We willen leerlingen prikkelen, hun interesse wekken zodat ze de motivatie uit zichzelf kunnen halen. Dit noemen we betekenisvol leren.

Gemotiveerd leren

Sommige leerlingen houden van leren uit boeken, anderen zijn liever praktisch bezig. Op het Buitenhout kan dat allebei. Tijdens onze lessen koppelen we kennis aan de praktijk. Je kunt zelf een mini-onderneming oprichten en ervaren of een eigen bedrijf iets voor jou kan zijn.
Leerlingen op de afdeling ‘care’; krijgen andere vakken aangeboden dan leerlingen die gekozen hebben voor design of tech. Maar ook in een vak als Nederlands of Engels zijn de opdrachten voor care-leerlingen net even anders dan voor onze technische leerlingen. Onze lessen sluiten aan bij de belevingswereld van de grote diversiteit aan leerlingen. Zodat je met plezier naar school gaat.

De keuzes die we maken passen bij het niveau van onze leerlingen. Daar richten we ons onderwijs op in. In de eerste klas plaatsen we leerlingen in dakpanklassen. Zo dagen we ze uit op een hoger niveau. Op het vmbo zijn de lessen meer praktijkgericht. Op de mavo ligt het accent juist op leren vanuit de theorie.

Daarom kies je het Buitenhout:

Beroepsgerichte mavo
Expressie
Examen doen op een hoger niveau
Leerlingstewards
Momentje vrij? Leesboek erbij!
Fun fair: cross your border
Naschoolse activiteiten
Je eigen mini-onderneming