Over onze school

We do More

Voor mavo, vmbo kader en vmbo basis ben je bij het Buitenhout College aan het goede adres. Wij zitten in een mooi, open gebouw  waar je je snel thuis voelt. Wij hebben duizend leerlingen die bij ons op school alle kansen krijgen om zich te ontwikkelen en hun talenten te ontdekken. Een team van gemotiveerde en kundige docenten daagt je daartoe uit. En dat lukt, want onze leerlingen presteren hartstikke goed.

Op het Buitenhout College heb je een supergezellige middelbareschooltijd. Hier krijg je goed onderwijs in vakken als wiskunde, Nederlands en geschiedenis. Ook ga je in de praktijk aan de slag in een richting die jou aanspreekt, zoals techniek, zorg, economie, sport of voeding.

De docenten zijn er om jou te begeleiden, ook met je huiswerk. Je staat er nooit alleen voor. Buiten schooltijd kun je van alles doen: creatief bezig zijn, nieuwe sporten ontdekken of oefenen voor de schoolmusical.

Je voelt je zó thuis, let maar op!

Onderwijs van de toekomst

Dat de maatschappij verandert, dat weten we. Door ontwikkelingen in de techniek en ICT schuiven we op naar een samenleving waar kennis en netwerken steeds belangrijker worden. Het gevolg daarvan is dat steeds meer werk door machines wordt overgenomen. En dat ICT een grotere rol opeist. Werk gaat veranderen en nieuwe functies ontstaan. Wij spelen daarop in door je vaardigheden te leren die je op deze veranderingen voorbereiden.

Wat wil je later worden? Vaak weet je het nog niet. Het kan goed zijn dat je later een beroep uitoefent, dat nu nog niet eens bestaat. Dat beroep dat nog niet bestaat kennen wij bij het Buitenhout College ook niet, maar we gaan wel samen met jou werken aan vaardigheden die je sowieso in de toekomst nodig hebt, welk beroep je ook kiest. Omdat je dat nodig hebt als je gaat werken, maar ook om jouw plek te vinden in de samenleving.
Het gaat bijvoorbeeld om vaardigheden als kritisch denken, creatief denken, problemen oplossen. ICT-vaardigheden, vaardigheden om de juiste informatie te vinden. We werken ook aan mediawijsheid. Dat betekent niet dat je alleen nog werk zult vinden in de ICT-sector. Er is nog veel te ontdekken. We doen dat graag samen met jou. Buitenhout College: We do more!